Не так давно було опубліковано статтю
"Хіт-парад мобільних афер"
http://www.uazip.com/news/readnews9074.html
І в цій статті мене зацікавив один абзац. Цитую:
"Що кажуть мобільні оператори?
Представники компаній, що надають послуги мобільного зв'язку, в один голос заявили, що махінації відбуваються з незалежних від них причин".
Мобільні оператори зв'язку в статті представлені в ролі жертв шахраїв. На якій підставі? Спробуємо самостійно розібратися. Для цього змоделюємо ситуацію реального пограбування.
Припустимо, що деякий пан Ахметако був пограбований. З його будинку була викрадена велика сума грошей. Пограбування провернули два подільники: перший - по кличці Чужій, а другий - по кличці Оператор. Злодій по кличці Оператор за допомогою свого набору відмичок відкрив замки усіх потрібних дверей, допоміг злодієві по кличці Чужої упакувати усі гроші в сумки, винести їх і навантажити в службовий автомобіль з написом "Мобільний зв'язок". Потім злодій по кличці Оператор сів за кермо службового автомобіля з написом "Мобільний зв'язок", а злодій по кличці Чужій сів на місце пасажира. На автомобілі вони під'їхали до банку, де злодій по кличці Чужій переказав свою долю грошей на рахунки інших банків, а злодій по кличці Оператор поклав свою долю за виконані послуги для злодія по кличці Чужої на рахунки своєї фірми "Мобільний зв'язок".
А тепер два питання.
1. Питання до прокурора: хто з вказаних злочинців заслуговує суворішого покарання?
2. Питання до IT-специалиста: чим відрізняється змодельоване пограбування від реального шахрайства в мережі мобільного оператора зв'язку?
Наведу також два наочні приклади з особистого досвіду, як оператор мобільного зв'язку ПрАТ "Київстар" ошукує пенсіонерів.
1. Оператор мобільного зв'язку "Київстар" в Україні без узгодження з абонентом змінює тарифний план "Базовий" або "Класичний" (абонентна плата відсутня)
http://www.kyivstar.ua/mm/mobile/tariffs/homenetwork/basic/
на тарифний план "Велика сім'я" (є щоденна абонентна плата)
http://www.kyivstar.ua/mm/mobile/tariffs/arhive/bigfamily/
Поки бідний пенсіонер встигне схаменутися, з нього знімають плату:
- за кожен прошедший з моменту зміни тарифного плану день;
- за відновлення тарифного плану.
2. Виявлено незрозумілі витрати з рахунку:
12.01.2013 11:08:35 xl.kyivstar.net 12 7.44
12.01.2013 11:10:07 xl.kyivstar.net 14 0.00
Всього за місяць, грн. 7.44
В цей час пенсіонер прогулювався з онуками в лісі, а телефон лежав в шафі замкнутого будинку. На мобільному телефоні марки "Sony Ericsson K510i" з метою економії Інтернет був завжди відключений. Оператор мобільного зв'язку "Київстар" в Україні без узгодження з абонентом підключає Інтернет і ініціює ззовні зв'язок з телефоном, а за це знімає відчутну для пенсіонера суму грошей.
Єдина можливість призупинити схиблених на грошах фірмачів - це щотижневий контроль грошей на рахунку і поширення в соціальних мережах відомостей про усі шахрайства операторів мобільного зв'язку.
_________________ Ми голосуємо за ВО "СВОБОДА"! А чим Ви займаєтеся тут?
Леонід
Повідомлень: 1201
Звідки: kyiv
Написане:
14 лютого 2013, 14:43
Ну, шахрайство починається з "укртелекома", який вже більше десятиліття як винайшов формулю "абонплата"+ "плата за посекундну тарифікацію". Бо це два взаємовиключних види фінансування послуг. Якщо встановлюється абонплата, то вона покриває ВСІ витрати, які несе оператор і включає в себе прибутки. Посекундна плата встановлює вартість витрат і прибутків оператора, які він несе при наданні послуг зі з'єднання двох абонентів протягом того часу, на який встановлюється з'єднання. При комбінації цих двох видів фінансової оплати послуг незрозуміло як обчислюються витрати і прибутки оператора. Якщо витрати і прибутки покриваються абонплатою, то посекундна тарифікація є вже надприбутком, і якщо витрати і прибутки враховані в посекундній тарифікації то абонплата є надприбутком. Мобільні оператори лише переймають досвід свого попередника. Регулювати ринок зв'язку має законодавець, зобов'язавши операторів проводити фінансові розрахунки або лише встановлюючи абонплату, або тарифікуючи час надання послуги. тим паче, що ми бачимо як український ринок мобільного зв'язку монополізується і його управління передається іноземцям.
_________________ Ми голосуємо за ВО "СВОБОДА"! А чим Ви займаєтеся тут?
Смолєнков_БМ
Повідомлень: 63
Звідки: Дніпропетровськ, Україна
Написане:
21 липня 2013, 19:07
Отримав СМС:
"KYIVSTAR
19.07.13 12:39
Тар.план "Базовый":
Специальный тариф действует до 22.07.2013. Для продления пополните счет на 40грн и больше или любой скретч-карточкой"
Виникли питання:
1. Чому я повинен поповнювати рахунок для продовження тарифу?
2. Чому я повинен поповнювати рахунок ще на 40 грн., якщо там вже є більше 40 грн.?
3. Чому я отримую повідомлення не українською, а недержавною російською мовою?
_________________ Ми голосуємо за ВО "СВОБОДА"! А чим Ви займаєтеся тут?
Анонім1
Повідомлень: 10
Звідки: Київ
Написане:
23 липня 2013, 20:30
У мене був київстар, так у мене кожен день знімали гроші з рахунку. Потім виявилось, що у мене була ввімкнена послуга "Маячок". Я не пам'ятаю, щоб я її вмикав, але пам'ятаю, що я любив увесь час дзвонити 466 (чи як там воно, бо в мене зараз інший оператор, і я точно не пам'ятаю), тож я міг там щось "нахімічити". Може, з пенсіонером те ж саме? :)
Леонід Шокало
Повідомлень: 1561
Звідки: Холмщина
Написане:
05 лютого 2014, 02:01
А мені оператор повідомляє: "Вам дзвонили" та "Абонент уже на зв'язку". Для чого? Я й сам добре бачу. І скільки знімає грошей? А як проконтролювати, чи виговорив я проплачені хвилини?
_________________ "Боже Великий Єдиний! Нам Україну храни!